Hogyan ellenőrizze a márkás papírpohár grafikai tervezését?

Lépésről-lépésre útmutató az egyedi nyomtatott papírpohár grafikai tervezésének, színeinek és proofingjának ellenőrzéséhez

1. Technikai kérdések ellenőrzése

Nézze át az összes iránymutatást a megfelelő márkás termék sablon összes oldalán.

Általában ezek a dolgok az alábbiak szerint néznek ki (példa). Ellenőrizze lépésről lépésre mindegyiket.

  • Készítsen egyetlen, nyitott, szerkeszthető .pdf vektoros fájlt, amelyben a grafika egyetlen külön rétegen található.
  • Minden lényeges grafikát a “biztonságos területen” kell elhelyezni.
  • A grafikai terv hátterének ki kell töltenie a teljes “nyomtatási területet”.
  • Hajlítsa a logót és a szövegeket az útmutató rácsnak megfelelően, különben az egyenes szövegek felfelé hajolva jelennek meg a csészén.
  • A grafikai tervezésben használt grafikáknak legalább 300 dpi minőségűnek kell lenniük.
  • Minden grafikát helyezzen el a fájlban, ne kapcsolja össze őket.
  • Minden betűtípust görbékké alakít.
  • Ne használjon 1 pt-nál vékonyabb vonalakat. mivel eltérhetnek a képernyőn megjelenítettől.
  • Legyen óvatos a 6 pt alatti kis szöveggel. valamint az olyan apró jeleket, mint ©, ™, ® stb., mivel ezek nem feltétlenül olvashatók.
  • Az egyszínű háttéren használt mélyfekete színhez használja a C30 M30 Y30 K100 színt.
  • Vegye figyelembe, hogy a színek közötti kis különbségek (legfeljebb 20%) a végleges nyomtatáson alig láthatók.
  • Csak CMYK színeket használjon. Az egyéb színterekből, például Pantone, RAL stb. színeket automatikusan CMYK-ba konvertáljuk, és az ilyen konverzió eredménye nem képezheti reklamáció alapját.
  • Vegye figyelembe, hogy a különböző minták, valamint a csészén körbefutó vízszintes vonalak nem feltétlenül csatlakoznak össze a csésze függőleges varrásán. A függőleges elmozdulások akár néhány mm-esek is lehetnek.
  • A felhasznált papír különbözősége miatt a pohár külső rétegének fehér színe és hőmérséklete eltérhet a belső rétegtől, a csomagolás és a lezárás színétől.
Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, adagolt cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval testre szabva: rainbowcups egyedi papírpohár grafikai tervezése

2. A színek ellenőrzése

A színtudomány összetett dolog

A színek értékelése nagyon kényes téma, mivel függ: attól, hogyan érzékeljük a színeket az elménkben (a szomszédos színek és minták függvényében dolgozza fel), az életkorunktól (az idősebbek hajlamosabbak melegebbnek látni a színeket), attól, hogy hányféle színreceptor van a szemünkben (általában mindenkinek 3 van, de vannak, akiknek 4 vagy 2). A nyomtatott proof esetében ez a nyomtatási technikától, a nyomtatási hordozótól (papír vagy átlátszó műanyag) és a fényforrástól (mivel a nyomtatásról visszaverődő fényt látjuk) függ. Az átlátszó műanyag poharak esetében ez is bonyolulttá válik, mivel a nyomtatott szín függ az alatta lévő színtől (például a jobb fényvisszaverő képesség érdekében hozzáadott fehér háttér) vagy a pohárba töltött ital színétől. A színek számítógépes kiértékelése esetén a dolgok még bonyolultabbá válnak, mivel a számítógépek képernyőinek 99%-a nem képes a nyomtatási színeket megjeleníteni (azok a színtéren kívül vannak). A nyomdatechnika szintén nagyon fontos téma, mivel a CMYK-ban meghatározott színek nem véglegesek, hanem csak a keverendő festékek arányai. Ráadásul a nyomtatási és gyártási tűréshatárok is fennállnak, így a végtermék színei +/-15%-kal eltérhetnek a tervezési értékektől.

Érdemes egy kicsit elidőzni és elolvasni a Wikipédián a színtérrel, a színekkel és általában a színlátással kapcsolatos alapismereteket.

Egy tökéletes világban mindent kalibrálni kell, de a valóságban a távolról dolgozni az ügyféllel nagyon nehéz, sőt, gyakran lehetetlen, mivel ez meghaladja magának a terméknek az árát. Tehát még ha a grafikai tervezéssel kapcsolatban az ügyfél mindenben egyetért, amikor a végtermékre kerül a sor, akkor is előfordulhat, hogy színalapú reklamációval kell szembenéznie, mivel lehet, hogy a színeket eleve nagyon helytelenül értékelték.

Színes proofing

Az alábbiakban felsorolunk néhány, a különböző típusú proofing technikákkal kapcsolatos korlátozást.

 

  • Az SPR – kalibrált nyomtatott proof (kalibrált nyomat) esetében előfordulhatnak színeltérések a nyomdatechnológia és a felhasznált hordozó (papírtípus), valamint az értékeléshez használt fény típusa miatti különbségek miatt. Természetes nappali fényt vagy kalibrált fényforrást kell használni, különben a színek mesterséges fényben történő értékelése hibákhoz vezethet, például a barna szín lilának tűnhet. Egyes papírok másképp verik vissza a fényt, mint mások, és ugyanígy egyes papírok sokkal jobban felszívják a tintát, mint mások, ami szintén hatással van a színekre. A kalibrálás segít enyhíteni e problémák egy részét, de nem tökéletes. Ha tehát nagy megrendeléssel rendelkezik, és az ügyfél érzékeny a vállalati színeire, ez a legjobb módja a színek értékelésének.

 

  • Nyomtatott proof (kalibrálatlan nyomtatás) esetén előfordulhatnak színeltérések a nyomtatási technológia és a felhasznált hordozó (papírtípus) eltérései, valamint az Ön kalibrálatlan irodai nyomtatója vagy online nyomdája által végzett színreprodukció miatt. Mindehhez még hozzáadjuk mindazt, amit korábban a fényről és a papírról mondtunk. Ne várd el, hogy azt kapd, amit látsz.

 

  • Digitális proof (kalibrált számítógép-monitor ) esetén a színek eltérőek lesznek a monitor eltérő színvisszaadásának (emissziós vs. reflektív), gyakran a grafikai tervezőszoftver megfelelő konfigurációjának vagy a naprakész kalibráció hiányának köszönhetően. A monitorok emissziós fényforrást is használnak, amikor a nyomtatás fényvisszaverő. A CMYK színteret lefedő számítógép-monitoroknak 99%-os AdobeRGB vagy DCI-P3 színtér-lefedettséggel kell rendelkezniük. Ezeket a monitorokat széles színskálának nevezik, és sok gyártónak más marketingnevei is vannak, mint például dreamcolour vagy más. Mindazonáltal ne számítson arra, hogy pontosan azt kapja, amit lát.

 

  • digitális “proof” (szabványos számítógép-monitor ) esetében a színek eltérőek lesznek az Ön monitorának eltérő színvisszaadása és az általa reprodukálható korlátozott színtér miatt. Ráadásul hiányzik belőlük a monitor és a szoftver kalibrálása. A monitorok emissziós fényforrást is használnak, amikor a nyomtatás tükröződik. A nyomtatott színeket lehetetlen megjeleníteni az sRGB-monitorokon, mivel azok színtere egyszerűen kisebb. Egy ilyen beállítás használata a színek értékelésére a legrosszabb ötlet, egyszerűen ne számítson arra, hogy azt kapja, amit lát.

Minden proof fő célja a grafikai tervezés, az elemek eloszlásának, a méretnek és a szövegek helyességének általános értékelése, de soha nem tükrözi 100%-ban a végleges nyomtatást, különösen a színeket.

Tehát győződjön meg róla, hogy ügyfele mindezt megértette, és nem rövidítettek meg semmit, amikor ezt elmagyarázták neki. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy az ügyfél követeléssel fog szembesülni.

Egy kérdésre válaszolva, ha tehetnénk egy kis tesztüzemet, csak néhány darabot a márkás termékéből, hogy értékeljük a színeket? Ez egyrészt igen, másrészt nem.

Mivel a gyártásunk megszervezése miatt ez ugyanannyiba kerülne Önnek, mint a MOQ (minimális rendelési mennyiség), így gyakran ugyanannyiba kerül, mintha 1000 egyedi papírpoharat rendelne, ezért egyszerűen nem csináljuk külön. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a nyomtatási technikáink változnak, így ha 1000 és 100.000 poharat rendel, más-más nyomtatási technikát használunk, ami hatással lehet a színekre is. De van egy másik módja is annak, hogy ellenőrizze, hogyan fog kinézni a minta a csészén – lásd fentebb (olló és ragasztószalag).

Félsz, hogy a színek a nyomtatásban úgy fognak működni, ahogyan szeretnéd?

Rendeljen mintanyomtatványt (SPR) – egy nyomtatott proofot, amely egy kalibrált digitális nyomtatvány, amely a végtermék színeit szimulálja, és nézze meg a helyszínen, különböző fényviszonyok között. Ne feledje azonban, hogy a színekben még mindig előfordulhatnak kisebb eltérések a különböző papírok és nyomtatási technikák használata miatt, de még így is sokkal jobb módszer a színértékelésre, mintha egy kalibrálatlan, korlátozott sRGB színtérrel rendelkező számítógépes monitoron nézné a képet.

Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, porciózott cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: SPR-mintadrukk

3. Elhelyezés és méret ellenőrzése

Kíváncsi, hogyan fog kinézni az Ön által kiválasztott, egyedi nyomtatott termék?

Rendelje meg a termékvizualizációs (VIS) szolgáltatást, és mi elkészítjük azt egy kész grafikai terv alapján, amelyet Ön biztosít számunkra. Ez egy 3D-s modell 2D-s renderelése az Ön grafikájával.

Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, adagolt cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval testre szabva: rainbowcups egyedi papírpohár grafikai tervezése
Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, porciózott cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: KPI-200TW (10) Termikus duplafalú (TW) kávés papírpohár egyedi nyomtatással 200-250 ml, 8 oz (VIS2)

Márkás papírpohár grafikai tervezése rainbowcups sablonon

Vizualizáció (3D renderelés)

Végtermék (valódi kép)

További példák az egyedi nyomtatott papírpoharak vizualizációjára (VIS):

Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, adagolt cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: papírpohár grafikai tervezés (66)
Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, adagolt cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: papírpohár grafikai tervezés (40)
Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, adagolt cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: papírpohár grafikai tervezés (45)
Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, adagolt cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: papírpohár grafikai tervezés (51)
Márkás öko papírpoharak, fagylaltos poharak, porciózott cukor grafikai tervezése egyedi nyomtatott logóval: papírpohár grafikai tervezés (10)

4. A legjobb módja a márkás papírpohár grafikai tervezésének ellenőrzésére

Vedd a kezedbe a szalagot és az ollót!

Egyszerűen rendelje meg az SPR-t (kalibrált mintanyomtatvány), vagy nyomtassa ki méretezés nélkül a grafikai tervet a rainbowcups sablonból 1:1 méretarányban (de akkor nem tudja majd megfelelően értékelni a színeket). Vágja ki ollóval a vágási vonal mentén, és ragassza össze az oldalait, hogy egy alj nélküli csészét kapjon. Tegye a meglévő fehér csészére vagy más papírpohár-mintára.

Vegye figyelembe, hogy a különböző minták, valamint a csészén körbefutó vízszintes vonalak nem feltétlenül csatlakoznak össze a papírpohár függőleges varrásán. A függőleges elmozdulások akár néhány mm-esek is lehetnek, ami a várttól eltérő eredményt eredményezhet (lásd a mellette lévő példát, ez varrás, de az ötlet ugyanaz).

Ezután ellenőrizze, hogy minden szöveg és logó a megfelelő méretű és helyen van-e, és hogy a megfelelő módon van-e hajlítva. Ellenőrizze, hogy a szövegek és logók jól láthatóak-e, és nem torzítottak-e (vagy megfelelően torzítottak-e). Például a papírpohár geometriája miatt (ez egy fejjel lefelé fordított, vágott kúp), ha azt szeretné, hogy a logó vagy a szöveg egyenes legyen a poháron, akkor a sárga rácshoz kell hajlítani a terven. Egy egyenes vonal vagy szöveg meghagyása a terven görbének fog tűnni.

Vegye figyelembe, hogy a felhasznált papír különbözősége miatt a pohár külső rétegének fehér színe és színhőmérséklete eltérhet a belső rétegtől, a csomagolás és a lezárás színétől.

Ellenőrizzen mindent a napfény alatt, és győződjön meg róla, hogy 100%-ban elégedett az eredménnyel, és tisztában van az elhelyezéssel, a torzulásokkal és a színekkel kapcsolatos esetleges eltérésekkel. Ellenőrizze kétszer az összes szöveget és grafikai elemet, mivel pontosan azt fogjuk kinyomtatni, amit lát.

Mindezt mindenképpen tegye meg, mielőtt véglegesen elfogadja a grafikai tervet, mert miután az a gyártásba kerül, már túl késő.

Győződjön meg róla, hogy ügyfele jól tájékozott a fenti kérdésben, és megérti mindezeket a kérdéseket, árnyalatokat, reális elvárásai vannak, és megfelelő módon ellenőrizte a grafikai tervezést, különben komoly bajba kerülhet.

Folytassa a végső szakértői útmutató olvasását arról, hogyan válasszon, rendeljen és tervezzen egyedi nyomtatott papírpoharakat